Új megközelítés az ingatlanértékesítésben – a harmadik út

Upciti Ingatlan 3D Virtuális Budapest
Ha valaki eddig ingatlan eladásra adta a fejét, két, klasszikus forgatókönyv közül választhatott. Ingatlanközvetítők és önálló értékesítés. Vajon létezik alternatíva?
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Ha valaki eddig ingatlan eladásra adta a fejét, két, klasszikus forgatókönyv közül választhatott. Ingatlanközvetítők és önálló értékesítés. Vajon létezik alternatíva?
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Magyarországon, ha valaki eddig ingatlan eladásra adta a fejét, két, klasszikus forgatókönyv közül választhatott.  Az egyik az ingatlanközvetítő segítségének igénybevétele, a másik pedig a önálló értékesítés.

Mindkét megközelítésnek vannak előnyei és hátrányai de vajon létezik-e alternatíva? Arany középút? Ebben a cikkben bemutatjuk hogyan működik az ingatlanszakma, hogyan értékesítenek ma Magyarországon a magánemberek, és azt, hogy mit hozhat a jövő. Lássuk!

Ingatlanközvetítők – a jó, a rossz és a csúf.

A mai világban a legtöbbünknek hektikus az élete. Megbeszélésről megbeszélésre rohanunk, elhozzuk a gyerekeket az iskolából és még ezer féle, a hétköznapi élethez elengedhetetlen feladattal zsonglőrködünk. Mindehhez még hozzátartozik az a szomorú tény is, hogy a legtöbb ember nem áll a helyzet magaslatán amikor megfelelő időgazdálkodásra lenne szükség.


Az ingatlanértékesítés időigényes és sokszor nehézkes folyamat valamint sok utánajárást igényel. Ez hívta életre az ingatlanközvetítői szakmát. A régi szép időkben, a technológiai robbanás előtt, a szakma képes volt az ingatlankereskedelem ütőerén tartani a kezét, azáltal, hogy mind az eladó ingatlanok, mind pedig a vasárolni vágyó ügyfelek adatai náluk összpontosultak. Ez felbecsülhetetlen előnyt jelentett mindkét félnek, így az eladónak és a vevőnek is elemi érdeke volt a szolgáltatást igénybe venni.

A 21. század hajnalán viszont homokszem került a gépezetbe. A homokszemet internetnek hívják, és az évek során egyre nagyobb kihívást jelentett a hagyományosan működő ingatlanközvetítői szakmának. Az emberek immár az ingatlanközvetítők segítsége nélkül is rátaláltak az eladó ingatlanokra, az eladók pedig szabadon kínálhatták az ingatlanokat egy fix és jóval olcsóbb hirdetési díjért cserébe. Miután a technológia folyamatosan fejlődött, sokan a szakma halálát vízionálták, mondván nincs szükség többé rájuk.A valóság ennek ellenére másképp alakult. Azok az piaci szereplők akik tudtak alkalmazkodni nemhogy nem mentek csődbe, de masszív növekedésen mentek keresztül. Vajon miért?

Az első és legfontosabb ok, hogy egy ingatlant eladni nem csak abból áll, hogy egyszerűen feladunk egy hirdetést az interneten. Ha ez ilyen egyszerű lenne akkor nem lenne szükség a hagyományos üzleti életben sem hatalmas marketing részlegekre, milliós reklám költésekre, elég lenne csupán feltenni egy hirdetést online és máris ömlenek a megrendelések. A realitás nem is állhatna távolabb ettől.

A második említésre méltó ok, az ingatlan, mint speciális termék státusza. A legtöbben nem adunk veszünk ingatlanokat minden héten. Sőt, az átlag magyar élete során kevesebb mint két ingatlan adásvételben vesz részt. Ezen felül a legtöbbünknek ez életünk legnagyobb befektetése is, ennek megfelelően nagyon alaposan meg kell fontolnunk  a vásárlás minden lépését. Egy képzett ingatlanos szakember mind a vevőt, mind a vásárlót  végig tudja kísérni a folyamat valamennyi állomásán, felbecsülhetetlen értéket nyújtva mindkét félnek. 

Egy modern és jól működő ingatlanközvetítő cég tehát arra fókuszál, hogy az előzőekben tárgyalt problémákon túl,  levegye a tulajdonos válláról azokat a terheket, amelyek az értékesítési folyamat során felmerülnek. Kezeli a telefonokat, menedzseli a hirdetéseket, előszűri az érdeklődőket, megmutatja az ingatlant ha kell és a jogi ügyekben is segít. Jól hangzik nem igaz?

Nos, mint tudjuk, mindennek ára van és ez alól az ingatlanközvetítői szolgáltatás sem kivétel. A iparági jutalékok a vételár 2%-tól 5%-ig terjednek. Ez egy 50 M forintos ingatlan esetén minimum 1M forint jutalékot jelent. Ez nagyon sok pénz. Vajon miért ilyen drága a szolgáltatás? Ennek több oka van. A legfontosabb, hogy az ingatlanirodának azzal is kalkulálni kell, hogy nem minden ingatlant fognak tudni értékesíteni. Hogy miért nem? A legtöbben erre ráfogják, hogy azért mert az ingatlanos nem végezte a dolgát megfelelően. Bár ez is ok lehet, a legtöbbször azonban az ingatlanok a valóságtól teljesen elrugaszkodott, irreális árazása a fő indok. A túlárazott ingatlanokat ennek ellenére ugyanúgy menedzselni kell, tehát költségekkel jár. Ha az ingatlantulajdonosok reálisabban látnák a piacot, a jutalékok is jóval alacsonyabbak lehetnének.

És most jön csúf rész. Ez pedig mint oly gyakran, az emberi tényező. Sokaknak az Ingatlanközvetítői szakma könnyű pénzt, gyors meggazdagodást jelent. Egyesek már a munkába állás előtt milliós jutalékokat, Mercedes SLK céges autót és Forbes címlapot vízionálnak. Ezután jön a valóság és az azzal járó elkerülhetetlen csalódás. Az egyik potenciális vevő az utolsó pillanatban visszalépett, a másik semmi esetre sem hajlandó engedni az 75M forintos vételárból annak ellenére, hogy a realitás 50 M alatt van és még sorolhatnánk. Egyre kevésbé fókuszálnak a munkájukra, hiszen az éppen aktuális ingatlanhoz is úgy állnak hozzá, hogy ”Úgysem lesz ebből se semmi.” A negatív spirál már el is kezdődött és sorra jönnek a negatív tapasztalatok az ügyfelek oldaláról. De annak ellenére, hogy, hogy a legtöbb szakma tele van kóklerekkel, az ingatlanszakma mégis több ”szeretetet” kap mint mondjuk a festők vagy az autószerelők. Miért?  Ez valószínűleg abból adódik, hogy a következmények nagyobbak és visszafordíthatatlanok ha az ingatlanos rosszul végzi a munkáját. Míg a szobát újra ki lehet festeni, az autót pedig elvihetjük másik szerelőhöz, ha egy ingatlan adásvétel nem megfelelően van menedzselve, milliókkal lehetünk szegényebbek, korrigálásra pedig nincs lehetőség.

Szabadságharcosok

Sokan úgy gondolják nincs szükségük segítségre az eladáshoz. Miért is lenne hiszen a szomszéd is 3 hét alatt adta el a lakást pedig csak a helyi apróban hirdetett, és különben is, szárnyal a piac, folyamatosan növekednek az árak. Mit nekünk egy lakáseladás. Megoldjuk ezt is.

A szabadságharc elkezdődött. Átadjuk magunkat az érzelmeinknek és az irányítást átveszi az irracionalitás. Feladjuk az első hirdetésünket és egészséges önbizalommal várjuk, hogy megrohanjanak minket a motivált, azonnal költözni akaró emberek, természetesen készpénzzel. Telnek múlnak a napok, hónapok eredmények nélkül. A kezdeti roham után már az ingatlanosok sem próbálkoznak. Komoly érdeklődőt még távolról sem láttál, de a válaszok a miértekre már szilárdan körvonalazódnak benned. Más a hibás. Természetesen. A piac nem értékeli, mennyire szépen újítottad fel konyhát, nem értékeli az egyedi színre lefestett nappalit sem, melynek lila árnyalata még a RAL skálán sem szerepel. És hát a Koronavírus is itt van, biztos az a baj. De miután mindez megfogalmazódott bennünk, már elő is rukkoltunk a megoldással. A jelmondat? Eljön majd ennek is a vevője. Nem akarjuk elkótyavetyélni a lakást, emiatt a legjobb ha várunk. Nem kenyérre kell.

Ismerős az előző szituáció? Ha igen akkor nem vagy egyedül. Vajon mi az oka ennek a viselkedésnek? Nos az emberi elme rendkívül előítéletes. Ha a saját portékánkról van szó, azt mindig szebbnek, jobbnak és értékesebbnek látjuk a másokénál. Ha valaki ennek ellentmondó véleményt fogalmaz meg, azzal szemben szinte azonnal negatív érzelmeket kezdünk táplálni. Ilyen az emberi természet. Ha ezzel tisztában vagyunk és már a folyamat elején elismerjük az elfogultságunkat, az az első lépése annak, hogy sikeresebbek legyünk. A legtöbben 3 fázison mennek keresztül. Első a tagadás, második felismerés, a harmadik pedig az elfogadás. Sokan megragadnak a tagadás fázisban és ez az oka a sikertelenségüknek. Egy szűk réteg képes csak eljutni az utolsó fázisig.

Az előbbi tézist mi sem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy ma Magyarországon viszonylag kevesen képesek önállóan, hatékonyan és mindemellett a maximálisan elérhető áron értékesíteni az ingatlanjaikat. A legtöbb “sikeres” magánértékesítés, közelebbről megvizsgálva nem a legjobb kondíciókkal született.

Az eddigiekben láthattuk, hogy a hagyományos értékesítési módszerek mennyi buktatóval járnak. Van lehetőség arra, hogy ötvözzük a két világ előnyeit a hátrányok nélkül? A válasz IGEN. Lássuk hogyan.

Ingatlanmarketing. Egy új megközelítés.

Mindenki aki racionálisan gondolkodik, rájön, hogy segítségre van szüksége. De mi történik ha nem találunk olyan ingatlanost akiben megbízunk, vagy nem akarunk milliókat költeni de mégis profi módon akarunk hirdetni és végig kontrollban maradni? Erre a problémára találtunk megoldást az upciti.hu-nál.

Ismerjük meg az Ingatlanmarketing ügynökségeket.(továbbiakban IMÜ) Egy IMÜ az ingatlanpiacon hasonló módon tevékenykedik, mint a hagyományos marketing vállalkozások az üzleti életben. Egy fix árért cserébe, kézzelfogható megoldásokkal segít értékesíteni az ingatlant. Ebbe beletartozik az árképzéssel kapcsolatos tanácsadás, értékesítési stratégia és hirdetés menedzsment, valamint az olyan, magánemberek számára nehezen elérhető technológiák használata mint a 3D modellezés, ami jelenleg között a leghatásosabb eszköz a piacon. A megbízó végig kontrollban van, mindenről tájékoztatást kap. Lássunk egy példát a gyakorlatban.

Gábor 38 éves és egy nagy, nemzetközi multi alkalmazottja. Párjával úgy gondolták, elérkezett az idő arra, hogy a belvárosból, egy nyugodtabb környékre költözzenek. Gáboréknak minden fillér számít, hiszen családalapításban gondolkoznak. Mindennek ellenére tisztában vannak a hiányosságokkal és tapasztalatlanságukkal. Itt lépünk a képbe mi.

Az Upcitinél egy személyes konzultáció keretében felmértük az igényeiket. Felvázoltuk nekik, hogy mennyire fontos egy jó hirdetés és a jó árstratégia. Amint ezekkel megvoltunk, elkészítettük a 3D modellt, nagy felbontású fényképeket, valamint az alaprajzot. Ezek után elkezdődött a kampány melyet az Ingatlan.com-on és a Facebookon indítottunk. Az első hetek visszajelzései alapján láthattuk, hogy az a lakástípus, ami Gáboréknak van, nagy mennyiségben van jelen a piacon. Közösen úgy döntöttünk tovább változtatunk az árstratégián. Az modell alapján módosítottuk is a kampányt. Az eredmények nem maradtak el. Az ingatlan 4 hónapon belül került értékesítésre és az összes, értékesítésre elköltött  összeg nem haladta meg a 150.000 forintot, amibe az Upciti munkadíja is beletartozik. Az értékesítési ár 45 M forint volt, így könnyen kiszámítható mennyit sikerült spórolni. (3%-os jutalékkal számolva kb nettó 1.2M forintot)

Mint láthatjuk van alternatíva. Ha hatékonyan és eredményesen szeretnél hirdetni egy IMÜ lehet a legjobb megoldás. Következő cikkünkben részletesebben foglalkozunk majd az általunk használt stratégiákkal. Ha addig is további információra van szükséged, írj nekünk. 

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Hamarosan kapsz egy visszaigazoló emailt.