Új megközelítés az ingatlanértékesítésben – A Harmadik Út. (3. Rész)

staging_upciti_2
Ingatlan staging és árstratégia. Ezekről lesz szó cikksorozatunk harmadik részében. Mért fontos az ingatlanmarketing?
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Ingatlan staging és árstratégia. Ezekről lesz szó cikksorozatunk harmadik részében. Mért fontos az ingatlanmarketing?
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email

Miért fontos a staging* amikor ingatlant értékesítünk? Miért nélkülözhetetlen a megfelelő árazás? Ebben a cikkben megtudhatod.

Az első benyomás fontossága

Hányszor láttunk már hirdetve, vagy voltunk személyesen olyan ingatlanban, ahol annyira elveszettnek éreztük magunkat a sok bútortól és egyéb berendezési tárgytól, hogy szinte semmit nem láttunk a térből? Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen aki sokszor. Repedések a padlón, piszkos falak és kopott bútorok. Csupa felesleg de semmi melegség, és talán még furcsa szagok is vannak. 

A legtöbbször szinte minden otthonkeresőt / befektetőt elriasztanak a látottak. Ha megkérdezzük mi ragadta meg őket, nem igazán emlékeznek a részletekre. Túl sok szín és bútor, valamint rengeteg apróbb tárgytól nem igazán tudtak a részletekre fókuszálni. Ha túl sok mindent látunk, nem látunk semmit igazán.

Az ingatlanok adásvétele talán életünk legnagyobb befektetése. Ahogy az adott ingatlant prezentálják nekünk, vagy ahogy éppen mi mutatjuk be a sajátunkat másnak, ugyanolyan fontossággal kellene hogy bírjon, mint bármilyen más fogyasztói termék esetében. Függetlenül a piac aktuális állásától, minden gyors és sikeres értékesítésnek két alappillére van: árazás és külcsín. Az utóbbi pedig minden kategóriára igaz.

Az egyik legköltségesebb hiba amit az ingatlantulajdonosok, sőt a kezdő ingatlanosok is elkövetnek, hogy nem fordítanak megfelelő figyelmet az ingatlan, a vevőkre gyakorolt pszichológiai hatására. Az érdeklődők akkor válnak potenciális vásárlókká, amikor a lakásba belépve azt érzik, hogy: “ Wow, itt szívesen laknék”!

Eladóként tehát elemi érdekünk, hogy  bárki aki vásárlói szándékkal érkezik, egyből otthon érezze magát nálunk. Hogy elképzeljék magukat ahogy ott élnek, vacsorát főznek a vendégeiknek vagy egyszerűen csak eltöltenek egy lusta vasárnapot a TV előtt. Érezzék már az első találkozásnál tulajdonosként magukat, nem pedig vendégként. Hogy ezt elérjük a lehető legszebbnek kell bemutatnunk a lakást mindenféle olyan személyes tárgyaktól mentesen, amelyek kizökkenthetik a vevőket ebből az állapotból. Tökéletes tisztaságnak és rendnek kell uralkodnia minden esetben és amennyiben lehetőségünk van rá, javítsuk ki az apróbb esztétikai hibákat még mielőtt piacra dobnánk az ingatlant. Ez olyan befektetés ami többszörösen is visszahozza az árát.

Az árstratégia

Az meglehetősen egyértelmű, hogy a vásárlók nem fognak egy forinttal sem többet fizetni annál, mint amekkora összeg maximálisan a rendelkezésükre áll. Szemmel tartják a piacot és tudomásuk van az elérhető összes olyan otthonról, ami a számukra megfelelő kategóriába esik. Jobban tudják mi és mennyiért elérhető, sokszor még az ingatlanosoknál is jobban informáltak. Amennyiben te mint eladó túlárazod az ingatlanod, valószínűleg telefonálni sem fognak. Ezzel szemben ha benne van abban a tartományban az ár, ahol a többi hasonló kategóriás ingatlan is van a környéken, mindenképpen sok érdeklődővel fogsz találkozni. Sokan úgy gondolják megéri kitartani az árat, mert “majd eljön ennek is a vevője”, de a valóság egy kicsit komplikáltabb.

Abban az esetben ha egy ingatlan túl sokáig van a piacon, túl magas áron, az a többi, reálisabban árazott lakás tulajdonosait segíti. Tehát a konkurencia szekerét toljuk, miközben ez nem is tudatosul bennünk. Az is sokaknak gyanús lehet, hogy vajon miért van ez a lakás ilyen hosszú ideje eladósorban. Van valami probléma vele? Rossz a lakóközösség?

Mi azt ajánljuk, ahogy ezt egy korábbi cikkünkben is említettük, hogy mindenképpen a realitás talaján kell maradnunk az árazás tekintetében. Már az elején hozzuk meg a döntést azzal kapcsolatban, hogy mi történik, ha az első két hónapban nincs komoly jelentkező a kívánt áron. Végezzünk piackutatást és kérjük ki mások véleményét is. Gondolkozzunk előre!

Mi az Upcitinél mind a staging mind az árazás tekintetében segítünk nektek pontosabb képet kapni arról, hogy mi működik és mi nem. Hogyan lehet gyorsan és jó áron eladni egy ingatlant, és miként nem érdemes belekezdeni. Ez az ingatlanmarketing melyet elkészítünk neked.

  • Az ingatlanodról Matterport technológiával 3D modellt készítünk, melyben kiemeljük annak meghatározó tulajdonságait. 3D ingatlan
  • Hirdetésedet megjelenítjük Magyarország piacvezető portálján, az Ingatlan.com-on, és minden hónapban ezen felül 1000 kreditet, a csomag részeként az ingatlanod kiemelésére használunk.
  • A piacvezető portál mellett az ingatlan hirdetések leggyorsabban fejlődő szegmensében, a közösségi médiában is megjelenést biztosítunk. A csomag részeként havi 2500 Ft hirdetési kerettel.
  • A hirdetéshez nagyfelbontású, professzionális fényképeket készítünk.
  • A lakásodról egy rövid, figyelemfelkeltő videót is rendelkezésedre bocsátunk.
  • A kampány során folyamatosan segítségedre vagyunk. Havonta egyszer személyes konzultációra is van lehetőség melynek során megbeszéljük a stratégiát és elemezzük a hirdetés statisztikáit.
  • A 3D modellek a kampány teljes hossza alatt, kizárólag az Upcitin keresztül elérhetőek, a videók és fényképek bármikor szabadon felhasználhatóak.

A cikksorozat következő, egyben befejező részében az értékesítés többi, kevesebb figyelmet kapó aspektusaival foglalkozunk. 

Cikksorozatunk első részét itt, második részét itt olvashatod.

* Staging: Az ingatlan értékesítésre való felkészítése.