Az előző részben bemutattuk, hogy az ingatlanpiacon miképpen értékelődtek fel a modern technológiák a pandémia idején. Különösképpen a 3D modellezésre való igény nőtt, és bár ez a cikksorozat az amerikai adatokat mutatja be, ne gondoljuk, hogy a magyar piacra ezek a trendek nem lesznek hatással. Az alábbiakban tovább elemezzük a piaci változásokat.
A távmunka hatása
„A távmunkára való áttérés felgyorsítja azt a tendenciát, hogy a drága nagyvárosokból, a járvány idején megfizethetőbb településekre vándorolnak az emberek, bár a járvány a vásárlók számára is kockázatosabbá teszi az utazást, hogy a potenciális ingatlanokat megtekintsék. ”- mondta a Redfin vezető közgazdásza, Daryl Fairweather.
„Akár országszerte, akár városszerte keresnek, a virtuális túrák segíthetnek a vásárlóknak abban, hogy akár kikszűrjenek bizonyos otthonokat a személyes találkozás előtt, vagy ajánlatot tegyenek.” A Redfin nyár eleji felmérése alapján a lakásvásárlók közel fele azt mondta, hogy tettek már ajánlatot ingatlanra pusztán 3D modell alapján.
Az eladók növekvő bizalma
A 3D túra révén az eladók 83% -a úgy gondolja, hogy otthonuk nagyobb valószínűséggel kap ajánlatot látatatlanul, ami 11% -kos növekedést jelentett januárban.
Azok az eladók, akik pusztán 3D-s bemutatója alapján nem fogadták volna el a pandémiát megelőzően vásárlási ajánlatot, most 64%-uk megtenné. A lakástulajdonosokhoz hasonlóan a vásárlók 87% -a úgy érezte, hogy a pontosság tekintetében a 3D virtuális túrák jobban visszaadják az ingatlanok sajátosságait mint pusztán a fényképek.
Egyéb előnyök
Egy további kutatás keretében megkérdezték az eladókat, hogy rangsorolják a 3D túrák legfontosabb előnyeit. Az eladók a két legfontosabb előnyként a komolyabb vásárlók vonzását (67%) és a házuk gyorsabb eladását (67%) jelölték meg, ezt követte a személyes látogatók számának csökkentése (41%), és magasabb áron történő értékesítés (39%).
Amikor a vásárlókat kérdezték, hogy rangsorolják a 3D túrák legfőbb előnyeit, a legtöbben az otthon alaprajzának megtekintésének képességét (75%), majd a Dollhouse (babaház) nézetben a teljes ház elrendezésének megjelenítését (61%) és a helyiségek, falak, ajtók, ablakok stb. mérését (60%) említették mint a legfontosabb jellemzők.
A 3D ingatlanok több előnyt kínálnak mint valaha
Májusban a TIME Magazin arról számolt be, hogy „bizonyos esetekben a vásárlók csak a szerződés aláírása után látogatnak el új otthonukba”, és „a világjárvány inkább arra kényszerítette a vásárlókat, hogy fontolják meg az ilyen típusú tranzakciókat”. Szeptemberben a New York Times cikkében azt olvashattuk, hogy „Open House halott” azaz a 3D túrák „elengedhetetlenek az előszűréshez egy olyan időszakban, amikor a kínálat elárasztja a piacot, és a személyes megtekintések továbbra is kockázatosak”.
📢Sell your home with us!We show you how!