Tíz lakásvásárlóból nyolcan először a 3D túrák segítségével tájékozódnak az ingatlanokról biztonsági aggályokra hivatkozva. Az eladók 69%-a szerint 3D MODEL túrák már elengedhetetlen kellékei az értékesítésnek.
A lakóingatlanok esetében a koronavírus kitörése óta gyakorlatilag megkerülhetetlenné vált a 3D modellezés használata. Az elmúlt hét hónapban a lakástulajdonosoknak, a vevőknek és az ingatlanszakembereknek is be kellett tartaniuk azokat a korlátozásokat, amelyek sokszor megakadályozzák vagy megnehezítik a személyes ingatlanbemutatást, valamint meg kell küzdeniük a COVID-19 potenciális súlyosbodásának biztonsági kockázataival is.
A piacvezető Matterport tavaly januárban készített egy felmérést, hogy megismerje a vevők és az eladók preferenciáit a lakáshirdetések kapcsán. Megállapították, hogy a statikus fotók már nem elegendőek, és mind az eladók, mind a vásárlók túlnyomórészt inkább egy átfogóbb élményt preferálnak. Szeptemberben a Redfinnel, egy high-tech ingatlanközvetítővel együttműködve, 1000 amerikai lakásvásárlót és 1000 lakáseladót kérdeztek meg, hogy lássák, miként változtak szokások és az elvárások a világjárvány kezdete óta.
Mi változott?
Hét hónappal a világjárvány után a lakásvásárlók 78% -a azt állítja, hogy biztonsági szempontok miatt több eseteben az ingatlanok 3D túrákkal történő megtekintését választotta első körben. Az eladók is osztották ezeket az aggályokat, bár valamivel kisebb mértékben. Az idősebb lakástulajdonosok voltak azok akik a leginkább aggódnak a pandémia miatt. Az úgynevezett Baby Boomer generáció 59% -a számolt be arról, hogy az otthonukat látogatók számának csökkentése előnyt jelentett, szemben a X Generáció 40% -ával és a Milleniálisok 38% -ával.
Azon lakástulajdonosok – akik nem gondolták, hogy a 3D-s túrák szükségszerűek a COVID-19 világjárvány előtt – 69 százaléka most már úgy érzi, hogy megéri. Ez a fordulat különösen a külvárosokban és a kisvárosokban élőkre vonatkozott – a nem városi közösségekben élők 76%-a szerint ma a 3D túrák szükségszerűek, míg a pandémiát megelőzően csak 45% gondolta így.
A vásárlók valósághű virtuális élményre vágynak
Egy eladó ingatlanról az első benyomást legtöbbször annak az online hirdetéséből szerezzük. Egy profin kivitelezett hirdetés jelentheti a különbséget a leendő vásárló figyelmének lekötése vagy elvesztése között. Míg a hirdetések szinte mindig tartalmaznak fényképeket, a vásárlók 78%-a aggódik attól, hogy azok vagy Photoshoppal retusáltak, vagy félrevezetőek lehetnek.
A szeptemberben megkérdezett vásárlók annyira magabiztosak voltak a 3D túrákkal kapcsolatban, hogy 71% azt mondta, hogy látatlanul vásárolna ingatlant, ami 16%-os növekedést jelent január óta. A vásárlók 82%-a pedig egyetértett abban, hogy a 3D-s túrák pontosabb képet adnak az otthonról, mint pusztán a fényképek. A Baby Boomerek mutatták a legnagyobb bizalmat, 91% jelezte, hogy így érez.
A következő részben megvizsgáljuk, hogy milyen egyéb előnyökkel nyújt a technológia.
2. rész ide kattintva érhető el!
📢Ingatlan eladás önállóan? Mutatjuk hogyan!