Upciti ingatlan 3D Budapest blog

5 ok, hogy miért nem tudod eladni a lakásod

A legtöbbünknél egy ingatlan értékesítése komoly érzelmi energiákat emészt fel. Ez a fajta kötődés sokszor pont az imént említett érzelmi elköteleződés miatt akár a legnagyobb ellenségünkké válhat abban az esetben, ha eladásra kerül a sor. Nézzük a leggyakoribb hibákat amiket megfelelő odafigyeléssel te is elkerülhetsz.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on pinterest

A legtöbbünknél egy ingatlan értékesítése komoly érzelmi energiákat emészt fel. Ez a fajta kötődés sokszor pont az imént említett érzelmi elköteleződés miatt akár a legnagyobb ellenségünkké válhat abban az esetben, ha eladásra kerül a sor. Nézzük a leggyakoribb hibákat amiket megfelelő odafigyeléssel te is elkerülhetsz.

1. Nem reális az árazás.

Valljuk be őszintén, ha a saját lakásunkról van szó, sokunk rendkívül elfogultá válik. Mindannyian azt gondoljuk, a mi lakásunk a legszebb, legjobb elrendezésű és a legjobb utcában található a környéken. Mivel a mi lakásunk a legjobb, fittyet hányunk a józan ész összes szabályára, amikor az ingatlan árazására kerül sor. A második komoly probléma, hogy amikor az áron gondolkozunk, más, hasonlóan irreálisan árazott ingatlanok hirdetéseit vesszük figyelembe. Sajnos a valós eladási árak és a hirdetési árak között sokszor rendkívül mély szakadék tátong. Javasoljuk tehát, hogy gyakorolj egy kis önmérsékletet és próbálj meg külső szemlélőként tekinteni az ingatlanra. Ha szükséges, kérj segítséget.

2. Rossz fényképeket készítünk.

Upciti blog ingatlan 3D

Minden magyar lakáskereső szembesül a szomorú ténnyel, hogy a legtöbb interneten megtalálható magánhirdetés sokszor kritikán aluli minőségben van feltöltve. A fényképek vagy technikai értelemben véve borzasztó minőségűek, vagy pedig semmi lényegeset nem mutatnak be a lakásból. Ügyeljünk rá, hogy amikor fényképekről van szó, az ingatlannak olyan állapotban kell lennie, mintha vendégeket várnánk. Ha a nappalit fényképezzük, ne legyen szennyeshalmaz a szófán, ha pedig a konyhát szeretnéd a legjobb fényben bemutatni, nem szerencsés ha éppen főzés közben fényképezed azt.

3. Nem szűrjük az érdeklődőket a telefonon.

Az ember azt gondolná, az ingatlanhirdetésekre azok jelentkeznek, akik ingatlant szeretnének vásárolni. A valóság azonban sokkal árnyaltabb. Az emberek számos indokkal szoktak ingatlanokat  nézni. Lakberendezési tippek, unalom, a konkurencia ellenőrzése és igen, ha lakást akarnak venni. A tapasztalt ingatlanosok pár ravasz  kérdés után nagy hatékonysággal ki tudják szűrni a lakástúristákat. Tegyük fel ezeket a kérdéseket mi is. Miért éppen ezen a környéken keres? Mi történik, ha nem talál lakást záros határidőn belül? Hány lakást nézett már meg? Mindezt úgy kérdezzük, hogy lehetőleg ne tűnjön úgy, mintha vallatnánk az érdeklődőt. A tapasztalat az, hogy aki valóban komoly szándékkal keres ingatlant az szívesen válaszol az udvariasan feltett kérdésekre,  aki pedig komolytalan, az pedig defenzívvé válik. Legyünk résen.

4. Nem figyelünk a megfelelő reklámra.

Az első pontban már megállapítottuk, hogy a mi lakásunk a legszebb és a legjobb vétel. Mivel ennyire jók vagyunk a lakás simán eladja magát nemigaz? Nos, nem. Az ingyenesen feladott ingatlanhirdetések, filctollal felskiccelt, és a lakótelepen kiragasztott szórólapok  normál piaci körülmények között már nem sokat érnek. Az elmúlt időszak sajnos azt a téves képet alakította ki az emberekben, hogy a felfelé tartó időszak örökké tart, és a lakásárak az idők végezetéig fognak majd növekedni. A valóság nem is lehetne másabb. Az ingatlanpiacon ugyanolyan verseny uralkodik mint más termékek piacán. Ha Újpesten készülünk egy 55 négyzetméteres panellakást értékesíteni, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy egy adott időszakban legalább 30 hasonló lakás lesz a piacon. Éppen ezért fontos, hogy a hirdetésekre nem szabad sajnálnunk a pénzt. 

5. Rosszul kommunikálunk az vásárlókkal.

Upciti ingatlan blog hírek

A legtöbben nem vagyunk értékesítési szakértők. Az értékesítési folyamat során viszont a megfelelő kommunikáció elengedhetetlen. Figyeljünk arra, hogy legyünk mindig udvariasak de határozottak. Ne essünk abba a hibába, hogy azt hisszük, mi teszünk szívességet az érdeklődőknek. Ne feledjük, hogy mi akarunk eladni és nem fordítva. Ha megállapodtunk egy megtekintés időpontjában, de valami oknál fogva mégsem érünk rá, értesítsük az érdeklődőt időben. Ha sikerül mindenkivel udvariasan és tárgyilagosan kommunikálni, az emberek szívesebben fognak velünk üzletet kötni.

És, hogy mit tehetsz te?

Keress példát egy profi ingatlanhirdetésre itt.

Ha te is szeretnél kitűnni a tömegből, használd a legújabb 3D technológiát. Használni akarom!

Címkék

Nézd meg többi cikkünket a magazin oldalunkon.

Neked ajánljuk

2020-03-03
A 3D túra előnyei és a vele járó megtakarítás
A 3D túra óriási lépés a valóságélmény felé. Időt és energiát takarít meg az eladó és a vevő számára is, hiszen már a hirdetés online megtekintésekor kitölti a fotók után maradt űrt.
2020-09-11
Mi az Upciti.hu ingatlanmarketing szolgáltatás?
Mi az Upciti.hu ingatlanmarketing szolgáltatás? Így adod el a lakásod 2020-ban! Milyen Upciti csomagok közül választhatok? Legyél a saját ingatlanosod, spórold meg a jutalékot!
2020-06-29
Interni Budapest Upciti Partnerkapcsolat
Az Interni Budapest 2019 év végén kezdte el használni a 3D modellt. Lássuk milyen tapasztalatokat szereztek és hogyan tudtak egy új értékesítési módot bevezetni.

Kapcsolódó cikkek

2020-07-27
Új megközelítés az ingatlanértékesítésben – A Harmadik Út. (3. Rész)
Ingatlan staging és árstratégia. Ezekről lesz szó cikksorozatunk harmadik részében. Mért fontos az ingatlanmarketing?
2020-07-13
Új megközelítés az ingatlanértékesítésben - a harmadik út. (2. Rész)
Miért használunk 3D modelleket az ingatlanértékesítében? Hogyan írd meg jól ingatlanod hirdetési szövegét? Cikksorozatunk ezen részében ezt a két témát vesszük elő.
2020-06-22
Új megközelítés az ingatlanértékesítésben - a harmadik út
Ha valaki eddig ingatlan eladásra adta a fejét, két, klasszikus forgatókönyv közül választhatott. Ingatlanközvetítők és önálló értékesítés. Vajon létezik alternatíva?
2020-06-20
Ingatlanpiac változása 2020, 3D virtuális ingatlanbejárás technológia [podcast]
Tudtad, hogy már tavaly csökkent az ingatlan tranzakciók száma? Érdekes változások lesznek a piacon, és azt is látjuk, hogy mindenki mást mond. Milyen új technológiák jelentek meg hogy hatásosan hirdess? Erről beszélgettünk Mándó Milánnal a Minnertől.
2020-05-27
Egyedül adom el az ingatlanomat, méghozzá érintésmentesen, 3D bejárással
A jelenlegi egészségügyi veszélyhelyzet előrébb hozta a virtuális ingatlan bejárás technológia felfutását. Ez a technológia most igazán felértékelődik mind az ingatlan eladók, mind a vevők oldalán.
2020-03-03
10 tipp arra, hogyan készítsd fel a lakásodat az eladásra
Ezért állítottunk össze 10 pontban egy olyan útmutató kiskönyvet, ami alapján a potenciális vásárló a 3D túra megtekintése után személyesen is meg akarja majd nézni a lakást.

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Hamarosan kapsz egy visszaigazoló emailt.