Upciti ingatlan 3D Budapest blog

5 ok, hogy miért nem tudod eladni a lakásod

A legtöbbünknél egy ingatlan értékesítése komoly érzelmi energiákat emészt fel. Ez a fajta kötődés sokszor pont az imént említett érzelmi elköteleződés miatt akár a legnagyobb ellenségünkké válhat abban az esetben, ha eladásra kerül a sor. Nézzük a leggyakoribb hibákat amiket megfelelő odafigyeléssel te is elkerülhetsz.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: email
Megosztás itt: pinterest

A legtöbbünknél egy ingatlan értékesítése komoly érzelmi energiákat emészt fel. Ez a fajta kötődés sokszor pont az imént említett érzelmi elköteleződés miatt akár a legnagyobb ellenségünkké válhat abban az esetben, ha eladásra kerül a sor. Nézzük a leggyakoribb hibákat amiket megfelelő odafigyeléssel te is elkerülhetsz.

1. Nem reális az árazás.

Valljuk be őszintén, ha a saját lakásunkról van szó, sokunk rendkívül elfogultá válik. Mindannyian azt gondoljuk, a mi lakásunk a legszebb, legjobb elrendezésű és a legjobb utcában található a környéken. Mivel a mi lakásunk a legjobb, fittyet hányunk a józan ész összes szabályára, amikor az ingatlan árazására kerül sor. A második komoly probléma, hogy amikor az áron gondolkozunk, más, hasonlóan irreálisan árazott ingatlanok hirdetéseit vesszük figyelembe. Sajnos a valós eladási árak és a hirdetési árak között sokszor rendkívül mély szakadék tátong. Javasoljuk tehát, hogy gyakorolj egy kis önmérsékletet és próbálj meg külső szemlélőként tekinteni az ingatlanra. Ha szükséges, kérj segítséget.

2. Rossz fényképeket készítünk.

Upciti blog ingatlan 3D

Minden magyar lakáskereső szembesül a szomorú ténnyel, hogy a legtöbb interneten megtalálható magánhirdetés sokszor kritikán aluli minőségben van feltöltve. A fényképek vagy technikai értelemben véve borzasztó minőségűek, vagy pedig semmi lényegeset nem mutatnak be a lakásból. Ügyeljünk rá, hogy amikor fényképekről van szó, az ingatlannak olyan állapotban kell lennie, mintha vendégeket várnánk. Ha a nappalit fényképezzük, ne legyen szennyeshalmaz a szófán, ha pedig a konyhát szeretnéd a legjobb fényben bemutatni, nem szerencsés ha éppen főzés közben fényképezed azt.

3. Nem szűrjük az érdeklődőket a telefonon.

Az ember azt gondolná, az ingatlanhirdetésekre azok jelentkeznek, akik ingatlant szeretnének vásárolni. A valóság azonban sokkal árnyaltabb. Az emberek számos indokkal szoktak ingatlanokat  nézni. Lakberendezési tippek, unalom, a konkurencia ellenőrzése és igen, ha lakást akarnak venni. A tapasztalt ingatlanosok pár ravasz  kérdés után nagy hatékonysággal ki tudják szűrni a lakástúristákat. Tegyük fel ezeket a kérdéseket mi is. Miért éppen ezen a környéken keres? Mi történik, ha nem talál lakást záros határidőn belül? Hány lakást nézett már meg? Mindezt úgy kérdezzük, hogy lehetőleg ne tűnjön úgy, mintha vallatnánk az érdeklődőt. A tapasztalat az, hogy aki valóban komoly szándékkal keres ingatlant az szívesen válaszol az udvariasan feltett kérdésekre,  aki pedig komolytalan, az pedig defenzívvé válik. Legyünk résen.

4. Nem figyelünk a megfelelő reklámra.

Az első pontban már megállapítottuk, hogy a mi lakásunk a legszebb és a legjobb vétel. Mivel ennyire jók vagyunk a lakás simán eladja magát nemigaz? Nos, nem. Az ingyenesen feladott ingatlanhirdetések, filctollal felskiccelt, és a lakótelepen kiragasztott szórólapok  normál piaci körülmények között már nem sokat érnek. Az elmúlt időszak sajnos azt a téves képet alakította ki az emberekben, hogy a felfelé tartó időszak örökké tart, és a lakásárak az idők végezetéig fognak majd növekedni. A valóság nem is lehetne másabb. Az ingatlanpiacon ugyanolyan verseny uralkodik mint más termékek piacán. Ha Újpesten készülünk egy 55 négyzetméteres panellakást értékesíteni, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy egy adott időszakban legalább 30 hasonló lakás lesz a piacon. Éppen ezért fontos, hogy a hirdetésekre nem szabad sajnálnunk a pénzt. 

5. Rosszul kommunikálunk az vásárlókkal.

Upciti ingatlan blog hírek

A legtöbben nem vagyunk értékesítési szakértők. Az értékesítési folyamat során viszont a megfelelő kommunikáció elengedhetetlen. Figyeljünk arra, hogy legyünk mindig udvariasak de határozottak. Ne essünk abba a hibába, hogy azt hisszük, mi teszünk szívességet az érdeklődőknek. Ne feledjük, hogy mi akarunk eladni és nem fordítva. Ha megállapodtunk egy megtekintés időpontjában, de valami oknál fogva mégsem érünk rá, értesítsük az érdeklődőt időben. Ha sikerül mindenkivel udvariasan és tárgyilagosan kommunikálni, az emberek szívesebben fognak velünk üzletet kötni.

És, hogy mit tehetsz te?

Keress példát egy profi ingatlanhirdetésre itt.

Ha te is szeretnél kitűnni a tömegből, használd a legújabb 3D technológiát. Használni akarom!

Címkék

Nézd meg többi cikkünket a magazin oldalunkon.

Neked ajánljuk

2020-12-15
Így adtam el a lakásomat önállóan 1 hét alatt lakberendezőként. A kulcsszó: ingatlanmarketing.
Hogyan lettem a saját magam ingatlanosa és spóroltam jutalékot az eladás során.
2020-09-02
Miért jó ha éttermedet vagy rendezvényközpontodat 3D-ben is bemutatod?
10 pontban arról miért fontos a 3D jelenlét. Hogyan tudod kihasználni?
2020-09-15
Gyakran ismételt kérdések. GYIK / FAQ
Upciti Gyakran ismételt kérdések. GYIK / FAQ

Kapcsolódó cikkek

2021-04-20
Home Staging Magyarországon - 2. rész
Interjú Dr. Somogyi Patríciával a MSP Home Staging cégvezetőjével a hazai home staging jelenlegi helyzetéről, múltjáról és jövőjéről.
2021-04-14
5 szempont, amelyet figyelembe kell venni egy zöldségeskert tervezésénél
Néhány jó tanács mire ügyelj a veteményes tervezésekor.
2021-03-25
Ingatlan eladás folyamata lépésről lépésre
A lakáseladás folyamata nem pusztán 3 könnyű lépés. Könnyű elveszni benne. Ebben próbálunk segíteni.
2021-03-09
Kovácsoltvas termékek -interjú egy igazi kováccsal
Kovácsoltvas. Mindenki hallott már róla. Hol tart ma a kovácsok helyzete Magyarországon? Milyen technikai úítások voltak az elmúlt időszakban? Nézzünk körbe eme nagyszerű mesterség háza táján!
2021-02-25
3D virtuális autókereskedések - 3D bejárás
3D ingatlan cikksorozatunk ezen részében autókereskedésekbe látogatunk el a kanapéd kényelméből. Járd körbe a világot és ismerj meg új dolgokat a 3D ingatlan cikksorozatunkból.
2021-02-24
Home Staging Magyarországon - 1. rész
Interjú Dr. Somogyi Patríciával a MSP Home Staging cégvezetőjével a hazai home staging jelenlegi helyzetéről, múltjáról és jövőjéről.

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Hamarosan kapsz egy visszaigazoló emailt.